• Създавам стратегии за управление на кризи,

  • изготвям и реализирам цялостни правни концепции за бизнеса.

  • С екипа ми подпомагаме собствениците на бизнеси да избегнат

  • или излязат от кризисни ситуации, или да преструктурират бизнеса си.

  • Управляващ съдружник съм в Адвокатска кантора "Стефанов, Йорданова".

  • Имам 20 години адвокатски стаж и 3500 правни казуса зад гърба си.

  • Клиентите ни споделят, че подходът ми включва

  • изключително структурирана комуникация,

  • предвиждане на събития и даване на дългосрочни решения.

  • Имам 5 години университетски преподавателски стаж

  • Член съм на Софийска адвокатска колегия.

  • Професионален сайт: https://stefanov-yordanova.business.site/


Зелен сертификат / green pass или представлява ли форма на дискриминация Заповед № РД-01-856/19.10.2021 г. на Министъра на здравеопазването?

Съгласно Закона за здравето, при определени обстоятелства може да се прилагат мерки, основани на ограничения. Тези мерки обаче трябва да са валидни за ВСИЧКИ лица или поне за всички лица, проявяващи СИМПТОМИ на заразна болест. Иначе или е налице дискриминация или чл. 6, ал. 2 от Конституцията на Република България следва да се измени относно изразът "лично положение".

КОНСТИТУЦИЯ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Чл. 6. (1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.

(2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.

"Лично положение" е всяко законово допустимо състояние на гражданина, с наличието или не наличието, на което законът не поставя изисквания за извършването на определена законово-регулирана дейност. Съгласно чл. 4, т. 4 НАРЕДБА № 15 ОТ 12 МАЙ 2005 Г. ЗА ИМУНИЗАЦИИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, имунизацията и реимунизацията срещу COVID-19 е препоръчителна. Това ще рече, че законово допустимо е както имунизирането с тази ваксина, така и не имунизирането с нея. Дискриминацията в Заповед № РД-01-856/19.10.2021 г. на министъра на здравеопазването се състои в това, че а) въз основа на законово допустимо и избрано лично положение от едно лице - статус не ваксиниран с препоръчителна ваксина за COVID-19 или б) въз основа на презумпзия (че всяко неваксинирано лица е приносители на заразна болест), която презумпзия не се съдържа в нормативен акт, се въвежда по-неблагоприятно третиране за това лице относно достъпът му до обществени места и участието му обществения живот, спрямо лице което е избрало да има лично положение със статус ваксиниран с препоръчителна ваксина за COVID-19 или е избрало да обори тази незаконова презумпция. Докато и двете положения са законово допустими (ваксиниран-не ваксиниран) или докато предумпцията за заразност не бъде въведена в закона, всяко по-неблагоприятно третиране на едно лице спрямо друго може да бъде квалифицирано като дискриминация. Това е моето мнение, не съм антиваксър, но съм адвокат.